Οι μετακινήσεις με ποδήλατο στην πόλη - ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες με τη ζέστη - θέλουν... τον τρόπο τους! Το να πηγαίνετε στη δουλειά, για καφέ ή απλώς να βολτάρετε με το αγαπημένο σας μέσο, μπορεί να σημαίνει ότι πρέπει να κινηθείτε σε ώρα κυκλοφοριακής αιχμής και να κάνετε ελιγμούς ανάμεσα στα κολλημένα αυτοκίνητα ή να καταλήγετε να είστε ελαφρώς ιδρωμένοι και λαχανιασμένοι. Όμως, για κάθε "δικαιολογία" όπως οι παραπάνω, υπάρχουν και οι αντίστοιχοι λόγοι υπέρ της χρήσης του ποδηλάτου για την καθημερινή σας μετακίνηση: μειώνει τα επίπεδα άγχους, σας κρατά σε φόρμα, εξοικονομείτε χρήματα και είναι φιλικό προς το περιβάλλον. Σας προτείνουμε λοιπόν πέντε τρόπους που θα κάνουν τις "ποδηλατομετακινήσεις" σας στην πόλη ακόμη πιο εύκολες. 

1. Όχι σακίδιο στην πλάτη Τα σακίδια στην πλάτη – ή σε άλλο σημείο του σώματος, όπως για παράδειγμα στη μέση ή σταυρωτά στον κορμό μας – παγιδεύουν τη θερμότητα κι έχουν ως αποτέλεσμα αυτόν το τεράστιο λεκέ ιδρώτα που έχουμε όλοι στην μπλούζα μας μόλις κατέβουμε από το ποδήλατο. Επιπλέον, ένα συνεχές βάρος πάνω στο σώμα μας την ώρα που ποδηλατούμε μπορεί να οδηγήσει σε μυοσκελετικούς πόνους οι οποίοι κάνουν την εμπειρία κάθε άλλο παρά ευχάριστη.

ΛΥΣΗ: Βάλτε το βάρος επάνω στο ποδήλατο. Χρησιμοποιείστε ειδικές τσάντες που προσαρμόζονται επάνω στο ποδήλατο, όπως τα πλαϊνά σακίδια, τα καλάθια στο τιμόνι ή τα τσαντάκια που προσαρμόζονται κάτω από τη σέλα ή στην πίσω σχάρα.

2. Σκεφτείτε τη διαδρομή Όταν μετακινείστε με το ποδήλατο δε χρειάζεται, και πολλές φορές δεν πρέπει, να χρησιμοποιείτε την ίδια πορεία με εκείνη του αυτοκινήτου, είτε για λόγους ασφάλειας είτε για λόγους προτίμησης. Για παράδειγμα, τα ποδήλατα απαγορεύονται στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, όπως η Αττική Οδός

ΛΥΣΗ: Επιλέξτε να ακολουθήσετε μια διαδρομή όπου επιτρέπονται τα ποδήλατα και αν είναι δυνατόν, χωρίς απότομες ανηφόρες ή/και κατηφόρες.

3. Αργά και σταθερά Όταν πηγαίνουμε με το ποδήλατο στη δουλειά ή οπουδήποτε αλλού δεν βγαίνουμε για προπόνηση. Ο ρυθμός που πρέπει να ποδηλατούμε δε χρειάζεται να είναι έντονος, γιατί έτσι θα φτάσουμε στον προορισμό μας ξεθεωμένοι και λούτσα στον ιδρώτα. Ένα απλό τεστ για το αν κινείστε γρήγορα είναι το εξής: Ιδρώνετε; Πάτε γρήγορα. Δεν ιδρώνετε; Πάτε καλά!

ΛΥΣΗ: Ξεκινήστε 5 με 10' νωρίτερα, ανάλογα με την απόσταση που έχετε να καλύψετε και ακολουθήστε έναν άνετο και σχετικά ξεκούραστο ρυθμό πεταλαρίσματος. Χρησιμοποιήστε σωστά τις εναλλαγές ταχυτήτων για να «εξομαλύνετε» όσο γίνεται περισσότερο τις κλίσεις του δρόμου.

4. Πού θα παρκάρω; Το συχνότερο πρόβλημα που μας αποτρέπει από την μετακίνηση με το ποδήλατο είναι η στάθμευσή του. Προτού ξεκινήσουμε να το χρησιμοποιούμε πρέπει να σκεφτούμε αν υπάρχει ο κατάλληλος χώρος για να το κλειδώσουμε ή να το αποθηκεύσουμε μόλις φτάσουμε στον προορισμό μας.

ΛΥΣΗ: Αν τελικά δεν υπάρχει κάποιος ασφαλής χώρος στάθμευσης, η λύση ακούει στο όνομα "διπλωτό". Στο δρόμο αποδίδουν εξίσου καλά με τα «κανονικά» ποδήλατα, δεν υστερούν πουθενά σε αποστάσεις έως και 10-15 χιλιόμετρα και επιπλέον, μπορείτε να τα πάρετε ακόμη και δίπλα στο γραφείο σας ή κάτω από το τραπεζάκι του καφέ.

5. Συνδυαστική μετακίνηση "Καλά όλα τα παραπάνω, αλλά αν η δουλειά είναι μακριά, αν η βόλτα είναι μεγάλη, αν δεν μπορώ να αποφύγω τις ανηφόρες, αν… αν…, τότε τι κάνω;"

ΛΥΣΗ: Προσπαθήστε να συνδυάσετε τη χρήση του ποδηλάτου με τα μέσα μαζικής μεταφοράς για να μειώσετε τα χιλιόμετρα που πρέπει να καλύψετε κάνοντας πετάλι. Πλέον σήμερα, τα ποδήλατα μπορούν να μπουν με άνεση στο τραμ, στον ηλεκτρικό, στο μετρό και στον προαστιακό. Επίσης άνετα θα βάλετε ένα διπλωτό στο πορτμπαγκάζ ενός ταξί! Για σκεφτείτε το. Το μυστικό είναι η ευελιξία!

Πηγή:www.mbike.gr